وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

یادم نمی رود که همه عزتم تویی
من پای سفره تو شدم محترم حسین ع
لطفی که کرده ای تو به من مادرم نکرد
ای مهربان تر از پدر و مادرم حسین ع ...

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

حیا و حجاب = ماندگاری محبت میان زوجین

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۱ ق.ظ

حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: همسران عشق خود را جاوید و آسمانی کنند چرا که در این صورت لذت های زندگی برای آنان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه مودت و ابراز محبت به صورت زبانی است چرا که زن و مرد به گونه ای آفریده شده اند که نسبت به هم ابراز محبت می کنند، افزود: به طور کلی مرد و زن نیاز به ابراز محبت نسبت به یکدیگر دارند و بر اساس روایات ابراز محبت مرد به زن تأکید شده است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: زن و مرد باید توجه داشته باشند که در زندگی مشترک دو نقش «مودت» و «رحمت» که در مفاهیم قرآنی نیز به آن اشاره شده برای هم ایفا کنند.

وی در توضیح نقش زن و مرد بر اساس مفاهیم قرآن کریم گفت: گاهی اوقات خانم ها تمایل دارند که نقش دختر بچه را بازی کنند لذا مرد باید نقش پدر را برایشان ایفا کند و مرد باید با بزرگواری (رحمت) با همسرش برخورد کند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: گاهی اوقات آقایان تمایل دارند نقش پسربچه را ایفا کنند لذا خانم ها باید با بزرگواری (رحمت) نقش مادر را برای آنان ایفا کنند.

وی با تاکید براینکه باید توجه داشت که وجود محبت به تنهایی میان زوجین کافی نیست، خاطر نشان کرد: «مودت» تنها میان زن و شوهر وجود دارد و داشتن «ترحم» در زندگی مشترک بزرگترین اشتباه است.

حجت الاسلام پناهیان خطاب به زوج های جوان شرکت کننده در طرح همسفر تا بهشت گفت: در سال های ابتدایی ازدواج نسبت به یکدیگر رحیم باشید اگر رحیم بودید در زندگی آینده مودتی بی نظیر نصیبتان خواهد شد.

این کارشناس مذهبی در همین زمینه با اشاره به اینکه اگر می خواهید محبت تان نسبت به یکدیگر بیشتر و شدید تر شود نسبت به یکدیگر فداکار باشید، خاطرنشان کرد: برای ماندگاری محبت در زندگی مشترک باید حیا و حجاب در همه زمینه ها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های پیوند ناگسستنی میان زوجین عرض و ارادت وعاشق اهل بیت(ع) بودن است، بیان داشت: اگر زوجین نسبت به اهل بیت(ع) ارادت داشته باشند با الگو گرفتن از سیره زندگی ائمه(ع) زندگی بهتر همراه با محبت و به دور از خود خواهی خواهند داشت.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی