وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

یادم نمی رود که همه عزتم تویی
من پای سفره تو شدم محترم حسین ع
لطفی که کرده ای تو به من مادرم نکرد
ای مهربان تر از پدر و مادرم حسین ع ...

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
مؤسس مراکز اسلامی در آمریکای لاتین گفت: اقدام آیت‌الله خامنه‌ای در نگارش نامه به جوانان غربی، گام نخست است و باید گام‌های دیگری عملیات را تکمیل کند و مجالی فراهم شود تا نامه ایشان به دست تمام جوانان اروپایی و آمریکایی برسد.
وارث: سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نگارش نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: خود نامه و محتوای نامه، منطقی قوی دارد و روشی است که پیامبران با استفاده از آن مردم را به صورت مستقیم به سوی خدا دعوت می‌کردند.

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی که تاکنون داشته‌ایم این بود که مردم جهان به ویژه غرب، اسلام را به وسیله منابع اصیل و از سوی مسلمانها با آن آشنایی پیدا نمی‌کردند بلکه عمدتاً توسط کانال‌هایی است که خود دشمنان گاهی اوقات قرار می‌دهند. مثلاً در بخش تبلیغ دین، دشمن بسیار از رسانه‌های عمومی استفاده می‌کند تا تصویری از اسلام ارائه دهد که طبق سلیقه خودش باشد و مردم جهان هیچ مجالی نداشتند که به منابع اسلام، قرآن و سنت پیامبر(ص) آشنایی پیدا کنند.

کارشناس شبکه هیسپان تی‌وی با بیان اینکه این دعوت، دعوت به جایی است و منطق خوبی است وقتی کسی می‌خواهد با تفکری آشنایی پیدا کند لازم است از منبع و مصدر اصلی استفاده کند، تصریح کرد: آنچه که بنده می‌خواهم بر آن متمرکز شوم این است ابتدا مسئولیت خودِ جوانان غربی‌ است که باید با منابع اسلامی آشنا شوند و از طرف دیگر مسئولیت ما مسلمانان است به گونه‌ای رفتار کنیم که عملکرد ما مخالف محتوای قرآن و سنت نباشد و آنها نگویند اگر واقعا قرآن این‌گونه است پس چرا رفتار مسلمانان متفاوت با آن است.

وی عنوان کرد: بنابراین ما باید بیاییم قرآن و سنت که نظریه اسلام است را در میدان عملی که سبک زندگی انسان است، پیاده کنیم تا دو تا قرآن داشته باشیم؛ یک قرآن مکتوب و یک قرآن ناطق یعنی زندگی عملی پیامبر(ص) ائمه اطهار(ع) که مبانی شرع کتاب ما فقط به شکل مکتوب نیست؛ دستورات الهی به صورت مکتوب در قرآن کریم و به صورت کاربردی در زندگی بشر توسط پیامبران و ائمه اجرا شده است. در دین اسلام، نقش امت اسلامی به عنوان الگوی بشریت معرفی شده است.

اسعد گفت: در واقع وقتی ما می‌خواهیم به جوانان غرب بگوییم که با قرآن و سنت پیامبر ما آشنا شوند در واقع آنها با مطالعه و با مشاهده رفتار و سبک زندگی ما این موضوع محقق خواهد شد از این رو ما به عنوان مسلمان، یک مسئولیت جدی داریم و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی ما به شمار می‌رود. اگر ما خودمان به دستورات الهی عمل نکنیم قرائت قرآن به تنهایی نمی‌تواند بر جوانان سایر کشورها تأثیر چندانی داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری در خصوص نگارش نامه‌ای به جوانان جهان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، وظیفه خویش را انجام داده‌اند اما این ابتدای کار است اما برای این که این نامه بیشترین تأثیر و نقش را داشته باشد باید تبلیغات شود؛ در واقع هم بحث ترجمه‌ داشته باشیم و این نامه به زبان‌های مختلف ترجمه شود و در این باره باید یک کار سازمان ‌یافته انجام شود تا پیام قرآن و سنت به گوش تمام جوانان جهان برسد و به عنوان یک مکتب و مرکز مشخص نسبت به معرفی قرآن اقدام کنیم.

مؤسس مراکز اسلامی در آمریکای لاتین گفت: بر عهده مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و علما است که محتویات قرآن را به صورت شفاف و رساله مردم برسانند،همچنان که گروه‌های تکفیری‌ها و طالبان، هم از قرآن استفاده کرده‌اند منتها آنها برداشت‌های شخصی، عجیب و غریب داشته و تنها بعضی از آیات قرآن را پذیرفته‌اند بنابراین ما باید  جوانان جهان را به صورت منظم تشویق کنیم تا با منابع اصیل آشنا شده، راه برداشت‌های صحیح از قرآن، قرآن و روش‌های تفسیری را نیز باید آموزش دهیم چراکه قرآن دریای عمیقی است و هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی و به صورت مستقیم و بدون کمک گرفتن از شخص یا نهادی با مفاهیم اصیل آن آشنا شود.

وی با تأکید بر تبلیغ بیشتر نسبت به انعکاس نامه مقام معظم رهبری در میان جوانان جهان ابراز داشت: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یک سایت بیشتر نیست و ممکن است همه افراد با این سایت آشنا نباشند لذا باید مجالی فراهم کنیم که نامه ایشان به دست تمام جوانان اروپایی و آمریکایی برسد.

سهیل اسعد اظهار داشت: با استفاده از سایر رسانه‌ها و ماهواره‌ها یک حمله تبلیغاتی داشته باشیم؛ همچنانکه نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، یک گام بود اما گام‌های دیگری هم وجود داشت که موجب شد متن این نامه در قالب کتاب چاپ، به زبان‌های مختلف ترجمه شد، محتوای آن مورد تحلیل و تحقیق قرار گرفت و توزیع شد از این رو اقدام رهبری گام اولی است که باید گام‌های دیگری هم باشد تا این عملیات را تکمیل کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی