وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

یادم نمی رود که همه عزتم تویی
من پای سفره تو شدم محترم حسین ع
لطفی که کرده ای تو به من مادرم نکرد
ای مهربان تر از پدر و مادرم حسین ع ...

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

امنیت حریم خصوصی

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ق.ظ

روح الله مومن نسب-متخصص فضای مجازی

http://www.lenzor.com/ramim


 تمام گوشی‌های دارای «سیستم عامل گوگل اندروید» در خطر دزدی اطلاعات (عکس، فیلم و…)، نظارت و کنترل بر نرم افزارها، ارسال پیامک، برقراری ارتباط تلفنی، کنترل دوربین و میکروفون یا دست‌اندازی به پسوردهای ذخیره‌شده هستند.

 کشور امریکا با ارائه سیستم‌عامل اندروید هزاران نرم‌افزار و بازی را که برگرفته از فرهنگ امریکا است وارد کشورها کرد و این نرم‌افزارها به‌عنوان پیوست‌فرهنگی در تمام دنیا اشاعه یافت.

اوباما در بخش اول گزارش خود به کنگره، یکی از دستاوردهای «جنگ نرم آمریکا علیه ایران» را نفوذ اندروید به بازار موبایل ایران عنوان کرد. امروز بازار ایران در تسخیر گوشی‌ها و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید است و این فاجعه تا جایی پیش رفته است که تولید‌کنندگان گوشی‌ها و تبلت ایرانی نیز از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

روح الله مومن نسب: 

سال 89 که اوج تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی بود، گوشی‌های پیشرفته وارد کشور ما شد. آنها به ما محصول دادند ولی گفتند این تکنولوژی است. وقتی رئیس جمهور آمریکا بودجه براندازی نرم این کشور علیه جمهوری اسلامی را برای ورود گوشی‌های اندرویدی و شبکه‌های اجتماعی به کشور ما هزینه می‌کند باید به عمق فاجعه پی برد.
مومن نسب به دانشجویان توصیه کرد که از واردکردن اطلاعات و تصاویر شخصی به گوشی‌ها و تب لت های اندرویدی پرهیز کنند.

................

حجت الاسلام کهوند: 

امروز ناامن ترین سیستم دنیا به نام اندروید بر روی سیستم تلفن های همراه نصب شده است که می تواند به راحتی از راه دور کنترل و با فعال شدن سیستم تمامی اطلاعات ذخیره شده را هک کند.

 

حجت الاسلام کهوند یاد آورشد: متاسفانه پدرو مادر ها خواسته و ناخواسته تن به خواسته فرزندان خود مبنی بر خرید تبلت و گوشی های اندرویدی داده و فرزندان خود را قربانی تکنولوژی روز می کنند.

 

به گفته وی استفاده از برنامه های ماهواره، ارسال تصاویر خانوادگی و... از طریق تلفن های همراه تنها بخشی از قابلیت های گوشی همراه است که متاسفانه مردانی هستندکه عکس های خانوادگی خود را برای دوستان خود ارسال می کنند بدون این که به تبعات آن فکر کنند.

 

 مبلغ حوزه علمیه قم، عادی شدن گناه، عادی شدن ارتباط زنان و مردان نامحرم، ایجاد شبهات و... را از جمله آثار و آسیب های تلفن های همراه اندرویدی اعلام کرد و گفت: برخی از برنامه ها از جمله برنامه برترین ها برای دریافت اخبار، مقالات، پوشش و مد لباس برای ایرانی ها طراحی شده است تا از این طریق شبهه بین خانواده ها ایجاد کنند.

مبلغ حوزه علمیه قم، کم شدن ارتباطات خانوادگی در جامعه ایرانی را محصول تلفن های همراه دانست و گفت: هرچند کاربرد این وسیله برای ارتباطات است اما برنامه هایی که به روی آن نصب می شود زمان را برای ارتباط با خانواده و اقوام گرفته است.

 حجت الاسلام کهوند گفت: افرادی که ماهواره ندارند به ذهن شان خطور نمی کند تلفن همراه نیز یکی از قابلیت هایش دسترسی به اینترنت و ماهواره است و از این وسیله می توان به همه دنیا دسترسی داشت.

وی هک کردن تلفن های همراه و دسترسی به تصاویرخانوادگی ثبت شده در تلفن همراه را یکی از آسیب های پیش روی جامعه امروز اعلام کرد و گفت: ما حق نداریم تصاویر خانوادگی خود را در کامپیوتر و تلفن های همراه خود ثبت کنیم چرا که به راحتی قابل هک شدن است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی