وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا

یادم نمی رود که همه عزتم تویی
من پای سفره تو شدم محترم حسین ع
لطفی که کرده ای تو به من مادرم نکرد
ای مهربان تر از پدر و مادرم حسین ع ...

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

داستان عجیب اسلام آوردن مرد “اسکاتلندی"

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مرد "اسکاتلندی" که ت با هیچ مسلمانی ارتباط نداشته و هیچ مسلمانی را ندیده بود، به دین مقدس اسلام گروید.

این مرد اسکاتلندی در مورد انگیزه خود از گرویدن به اسلام در مقاله ای که در یکی از رونامه های انگلیسی به چاپ رسید، نوشت: نخستین بار صدای اذان در روستایی در "ترکیه" به گوشم رسید و این صدا چیزی را در درونم روشن ساخت و مرا تبدیل به یک جستجوگر دینی نمود.

«آلن رونی» در ادامه این مقاله چنین می نویسد: پس از آنکه به شهر خود، "اینورس"، بازگشتم به یکی از کتابخانه های محلی مراجعه کرده و یک جلد قرآن تهیه کردم و مشغول قرائت آن شدم و در حین قرائت همواره از خداوند مدد می خواستم تا مرا در این سفر معنوی که آغاز کرده ام، راهنمایی و هدایت کند.

وی در این مقاله قرآن را کتابی تاثیر گذار و تکان دهنده خواند و نوشت: هنگامی که قرآن را مطالعه می کردم، اطلاعات زیادی از خود در آن یافتم و این برای بسیار مبهوت کننده بود. برخی خصائص بد را در خود یافتم که در آن قرآن به آنها اشاره شده بود و تلاش کردم تا برطبق آموزه های قرآن در خود تغییراتی ایجاد کنم.

این تازه مسلمان اسکاتلندی در مقاله خود یادآور شد: من می دانستم که ممکن است انتهای این تلاش، مسلمان شدن من باشد ولی دست از کار نکشیده و متوقف نشدم و همچنان به خواندن ادامه دادم، تا جاییکه در مدت تحقیقات خود بر روی اسلام، سه مرتبه قرآن کریم را تلاوت نمودم.

رونی همچنین به دیگر تلاش های خود در یافتن حقیقت اشاره و اینچنین نگاشت: در طول مدت تحقیقات خود، در اینترنت به دنبال داستان افرادی که تجربه ای همانند من داشتند می گشتم و کسانی که مانند من بدون هیچ شناخت قبلی مجذوب اسلام شده باشند، بسیار بودند ولی هرکدام برای خود داستان منحصر به فردی داشتند، و داستان هیچکدام تکرار داستان دیگری نبود.

وی در پایان مقاله خود تاکید کرد: "تحقیقات شبانه روزی من ۱۸ ماه به طول انجامید ودر این مدت، از هیچ کسی کمک نگرفتم و حتی یک مسلمان را نیز ملاقات نکردم". پس از این مدت، خود را به عنوان یک مسلمان شناختم و اقدام به عمل بر طبق رفتار و احکام اسلامی نمودم. در این زمینه، هر روز نمازهای پنجگانه را به جا می آورم، در ماه مبارک رمضان روزه می گیرم و تنها از غذاهایی استفاده می کنم که قرآن آنها را حلال شمرده شده است.

این مستبصر اسکاتلندی در نهایت و پس از انکه خود به حقانیت دین مبین اسلام پی برده و به این دین الهی گروید، متوجه وجود مسجدی کوچک در شهر اینورس شد و با حضور در آن مسجد، داستان خود را برای مسلمانان تعریف نمود و مورد استقبال آنان قرار گرفت و اکنون جزئی از جامعه مسلمانان ین شهر محسوب می شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی